Eskiye rağbet

 
Bi zamanlar obsesif idik...
 

 
Sonra depresifleştik
 
 
En kötü günümüz böyle olsun dedik...
 
 
çok kızdık bazen...
 
 
...bizi kızdıranları affetmedik hiç
 
 
sıkı dostlar edindik
 
 
 
uçmayı hayal ettik hep
 
 
yükseklerden uçtuk
 
 
sert çakıldık
 
 
anladık ki hayat, ölümle bizim oynadığımız bir oyunmuş
 
 
ve bu oyunu kazanma şansımız hiç yokmuş
 
 
hiç değilse zevk alalım dedik
 
 
yaş oldu ömrün yarısı...
 
 
şimdi işin yoksa bi bu kadar daha sabır...
 
 
Siz yine de bana aldırmayın. Hatta ben yokmuşum gibi yapın.
Zaten başka türlü de yaşayamazsınız ki...
 


26 Temmuz 2013 İstanbul Iron Maiden Konseri

Iron Maiden'ın kutsal mekan Beşiktaş İnönü Stadı'nda konser vereceğini ilk duyduğumda, nihayet babaları İstanbul'un onlara yakışacak bir mekanında izleyeceğimizi düşünüp sevinmiştim. Ama etkinliğin tarihini okuduğumda, sevinç yerini endişeye bıraktı. Endişem, Gezi Parkı Protestoları'nın konsere yansımasından çok, ramazan ayı içerisinde gerçekleştirilecek olmasını fırsat bilip, palasını kuşanan yurdum mücahidinin etkinliği kana bulama olasılığındandı.

Kuvvetle muhtemeldir ki, benimle aynı endişeleri taşıyan çok sayıda insan bu sebepten dolayı o gün evlerinde oturup Iron Maiden tişörtlerini giyerek konserde çalınan şarkıları evde dinlemekle yetindiler.

Ancak korktuğum gibi olmadı ve hükümet yanlısı gazetelerin haftalar öncesinden "ramazanda bunların burada ne işi var, bunlar ahlaksız, içki içip fuhuş yapıyorlar, her türlü şeytanlık bunların konserlerinde var" diyerek karalamaya çalışmasına, bütün ülkeyi saran Gezi Parkı protestolarının başlangıcı olan Taksim Gezi Parkı'nın tam da dibinde bulunan Beşiktaş İnönü Stadı'nın mekan olarak seçilmesine ve tahriklere oldukça açık olmasına rağmen, yine de 20.000 civarında insanın katılımı sayesinde tam bir coşku fırtınası halinde geçti.

2011'de Maçka Küçükçiftlik Parkı'na geldiklerinde, mekanın küçüklüğünden şikayet edip, tekrar ve daha büyük bir mekana geleceklerini söyleyen grubun vokalisti Bruce Dickinson, böylelikle sözünü tutmuş oldu.

Gelelim konserin detaylarına.

Iron Maiden, bu yıl Maiden England turnesi kapsamında Voodoo Six isimli Londra çıkışlı rock grubu ile birlikte dünyayı turluyor. Turun İstanbul ayağında, ekibe yılların trash metal grubu Anthrax da katılınca, konser "dadından yinmez" kıvama gelmiş oldu.

Stada gittiğimde saat beşe geliyordu. Konser için 25 Temmuz gecesi İzmir'den otobüsle İstanbul'a gelip, Üsküdar'da eski dostlarla buluşup akşama kadar vakit geçirdikten sonra motorla Beşiktaş'a geçip, iskeleden stada kadar yürüdüm. Hava da dehşetli sıcaktı hani. Kan ter içinde konseri birlikte izleyeceğim arkadaşım Kürşat "the meendiz" Durmuş ile buluştuktan sonra, günün anlam ve önemine binaen, biraz da adet yerini bulsun diye stadın önündeki satıcılardan birer maiden tişörtü edindik :) Etraftaki kalabalık arasında dolaşan dedikodulardan duyduğumuz kadarıyla içeride alkol satışı yapılmıyormuş. Biz de dışarıdaki seyyarlardan biralarımızı kapıp kapalı tribünün gölgesinde bir yere çöktük ve içeri girmeden önce zihin açıklığı versin diyerekten affınıza binaen fondip şıtraze :)

Girdiğimizde Voodoo Six çalmaya başlamıştı ve ortam şunun gibiydi :



 Bu da video olsun madem :



İlk kez dinledim kendilerini. Bass çalan eleman bayaa neşeliydi. Sahne önünden görüntü de aşağı yukarı :


Neyse efendim. Bu esnada biz sahne önü ile saha içini ayıran bariyerlerin önüne çöreklenip istirahat eyleyerekten abileri izledik. Bu arada Kürşat bi rock konserinde uyuyakalan ilk yurdum delikanlısı olarak tarihe geçti :)

Bu da belgesi :


Derken Voodoo Six sahneyi Anthrax'a bıraktı. Ortam da neşelenmeye başladı. Bu sırada Kürşat'la fark ettik ki, sahne önü dinozor metalcilerle dolu. Bu durumdan ziyadesiyle mutlu oldum şahsen.

Sahne Anthrax için hazırlanırken durum şöyleydi :

 
Birkaç video :

 
AC DC çaldı abiler :
 
 
AC DC Çalar gibi yaptı adiler : )
 

Bu da tüm Anti-Social'lar için gelsin


Bu arada günün tespiti için Kürşat'a bağlanıyoruz :

(Anthrax vokalisti Joey Belladona için) -  Bülent Ersoy'a dönmüş mnagoyim... çok güzel delirmiş. :)

Günümüz bu şekilde neşelendikten sonra olduğumuz yere çöküp Maiden'i beklemeye başladık. Çok dakik abilermiş ki programda açıklandığı gibi tam olarak saat 20:45'te Ufo'dan Doctor Doctor'un ilk notaları duyulmaya başladı :

 
Yurdum insanının müzik kulağına darbeli matkapla girişesim var, ama bu konuya sonra değinicem. Bir de, sizin o "daktır daktır" diyen dilinizi eşek arısı soksun emi? Git de kendine daktır ayı!!
 
Neyse efendim, gelelim intro ve Moonchild ile babaların sahneye çıkmalarına :
 
seven deadly sins
seven ways to win
seven holy paths to hell
and your trip begins...
 
seven downward slopes
seven bloodied hopes
seven are your burning fires
seven your desires...
 
 
akabinde biz daha ööööööğğğaaaaaa diye höyküremeden :
 
Can I Play With Madness
 
 
Bruce abi Bon Jovi gibin olmuş demeye kalmadı ki:
 
The Prisoner
 
I'm not a number. I'm a free man
 
 
Tam "hocu Adrian verdi soloyu verdi soloyu" ve "senin scream for me istanbul demene gurban"
diyoduk  ki :
 
Two Minutes To Midnight
 
 
Allaam allaam, bu gece hiç bitmesin demeye çabalarken Bruce abi "naabıyonuz canlar?" diye lafa girip, "duyduk ki bazı tipler burada yaşanan bazı saçmalıklar yüzünden korkup konserleri iptal ediyollaamış. Şunu bilsinler ki biz Iron Maiden'ız ve hiç bi skimden kormayız (aynen bööle)" deyiverince, abinin daha fazla konuşmasına izin vermedik, hemen "her yer taksim her yer direniş" i yapıştırdık. Şaşırdı önce. Ama ne de olsa yılların deneyimi. İzleyicinin gazını çıkarmasını bekleyip, dedi ki "sevent son of a seventh son albümünden bööle bissürü şarkı çalıcaz ama başka şarkılar da var bu akşam. bu da onlardan biri. İsmi :"
 
Afraid To Shoot Strangers
 
 
Tam yerine oturdu bu, ne kadar iyi oldu, ne kadar güzel oldu, pek şükela oldu diycektik ki, ona da fırsat vermedi adiler... en zıplamalı bölüm başladı :
 
The Trooper
 

 
Tam solonun ortasında Bruce, Janick'in kafaya ingiliz sancağını dolayıp "bakın la bakın gözü kapalı çalıyo" diye tribüne gaz verdi, şarkının ortasında Nicko'nun davul setine yaklaşıp tam Nicko zile abanacakken zili elleriyle tutup susturduktan sonra Nicko'ya bakıp bildiğin piç bi ifadeyle sırıttı, bayaa eğlendiler sahnede. Ulan hiç mi ara vermiycekler diyoduk ki :
 
woe to you oh earth and sea
for the devil sends the beast with wrath
because he knows the time is short
let him who hath understanding
reckon the number of the beast
for it is a human number
its number is 666
 
The Number Of The Beast
 
 
Bi insan evladına bu yapılır mı diycek olduk, meğer beterin beteri varmış :
 
Phantom Of The Opera
 
 
Bruce abi "annem bana hep ateşle oynama derdi" deyip sahneyi yakmaya kalkarken bi yandan da bize "baarsanıza olm" serzenişlerinde bulundu ama bu şarkıyı canlı izleyebilmek, daha çok da dinleyebilmek için çocuunu kesip stada gelmiş dinozor tayfası olarak kendimizden geçtiğimiz için hiç duymadık bile. Ayıp ettik sanırsam. Affet abi, büyüğümsün :)
 
Neyse, akabinde "bu herifler hiç mi dinlenmiycek olm yoruldum lan" diye Kürşat'a sızlanırkene bi de baktık ki :
 
Run To The Hills
 
 
Yaşlandık herhalde yaw, yıllarımızı boşa harcamışız fikri zihinlere bile gelemeden :
 
Wasted Years
 
 
Yedi oğlum olsa yedisini de keserim ulen diye höykürüyoduk ki :
 
Seventh Son of a Seventh Son
 
 
Bruce Eddie'nin önünde şarkıyı söylerken, aradaki geçiş bölümü için sahneye çıkan orga mı hayran kalırsın, bir önceki şarkıdan sonra kostümü ve makyajı otuz saniyede değiştirip sahneye gelip oradan oraya atlayıp zıplayarak şarkıyı söyleyen adamın 60 ı na yakın oluşuna mı, yoksa aynı adamın grubu dünyanın etrafında dolaştıran boeing 757 nin pilotluğunu yaptığına mı? Eh ulan maiden, sigdin bizi diycek gibi olduk, birden :
 
The Clairvoyant
 
 
Adrian, Dave, Janick, hiç mi yanlış nota basmazsınız? Nicko, bayramda elini öpmeye gelsek yadırganmayacak yaşta o kickleri hem de tek ayağınla nası vuruyon iki gözümün çiçee? Steve, bass gitardan bass drum sesi çıkaran başka basscı var mı ulen? Hülooooğğğ diye kendimizden geçecek olduğumuz anda :
 
Fear Of The Dark
 
 
Süper coştuk ama yorulduk be abi, iki dakka ara diyoduk, al sana ara dediler :
 
Iron Maiden
 
 
(Şimdi ulan bu iron maiden değil the prisoner diycek olan sazan arkadaşlar için açıklama gereği hissettim, bi tane iron maiden videosu yok koca youtube da iyi mi? ya da grubun ismiyle şarkının ismi aynı olunca mı bulamadık nedir anlamadım, idare edin gaari.)
 
Oh dedik, iki dakka ara verirler şimdi. Ne arası? Direk Churchill başladı konuşmaya :
 
Aces High
 
 
Biz bittik adamlar bitmedi yaw... Yalnız sahneleri süper, her şarkı öncesi arkadaki perdeye yeni bir dev poster geliyor ve şarkının ait olduğu albümün kapağından ya da içinden bir kare çıkıyor. Full HD led ekranlar sayesinde sahnede olan biten hiç bişii kaçmıyor, ses düzeni iyi, efektler süper, eddie desen hastasıyız amman sabahlar olmasın derkene :
 
The Evil That Man Do
 
 
Bunu ilk dinlediğim zamanlarda daha mutluymuşum lan, ne çabuk geçti zaman yolun yarısına geldik derken baktık ki konserin de sonuna gelmişiz. Adet olunduğu üzere kapanış şarkısı :
 
Running Free
 
 
Şarkının orta yerinde birinin sahneye fırlattığı bir kağıt parçasını Bruce abi yerden aldı, açtı, sonra da gidip davul setinin üzerine bi güzel serdi ve bantladı. Pankartmış. Üzerinde de Maiden Turkey yazıyordu. Daha ne olsun be bilader? :)
 
Netice itibarı ile, bu yaşlarında adamlar hiç ara vermeden çatır çatır 17 tane şarkıyı süper bi performansla icra ettiler. Arada bir iki yerde senkron kaydı ama olur o kadar. Çok güldük, çok eğlendik, çok coştuk, ama daha da önemlisi, memlekette bunca sıkıntı yaşanırken biraz nefes alabildik diyerek konuyu toplarlıyorum. Anladınız siz onu.
 
İzleyemeyenler için youtube'a düşen videoları derleyip toparlamaya çalıştım. Sürç-ü lisan ettiysek affola.
 
Bi dahaki sefere görüşmek üzere canlar. Artık kısmetse AC DC de görüşürüz diyelim.
 
Arada bir güncelliycem bunu.
 
Güncelleme no : 1
 
Bi hayır sahibi şöyle bi video çekip yüklemiş, hayrını görelim diye sanırsam : )
 
 

Ankara

Çözemiyorum!!!!

Ben olmuşum gezi...

Mutluluğa giden treni kaçırmışım. Şimdi yürümek zor geliyor. O kadar uzakta ki, onca yolu yürümeye mecalim yok. Oturup beklesem gönül razı değil. Hangi insafsız koydu kartal yüreğini kaplumbağa bedenine?

Yağ satarım, bal satarım...

Bütün hepsi öldü, ben bu "acayip dünya" nın anasını satarım!!!

Depreşmek depresiflikle alakalı mı acep?

Aynı anda utanmadan.... yordun beni gönülçelen!